ВІТАЮ ВАС НА СВОЄМУ БЛОЗІ!

Досвід роботи


ВПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
Стрімкий розвиток інформаційних технологій в усьому світі і, зокрема в Україні, веде до усвідомлення зручностей і переваг їх використання. Те, що ще учора було прогнозами фантастів, на наших очах стає реальністю. То ж з усіх предметів шкільної програми саме предмет “інформатика” є найбільш динамічним, постійно змінюваним та оновлюваним.  
Я, як учитель інформатики просто зобов’язана постійно відстежувати всі зміни у цій сфері і модернізувати зміст, форми і засоби своєї педагогічної діяльності відповідно до нових реалій і можливостей.
Перспективним напрямком модернізації навчально-виховного процесу під час вивчення шкільного курсу інформатики є використання мережі Інтернет як надзвичайно потужного інформаційного поля. Питання полягає тільки у тому, як об’єднати і систематизувати потрібну для вивчення предмета інформацію, організувати опрацювання цієї інформації на рівнях “учитель-учень”, “учень-вчитель” та “учень-учень”.
Хмара — сервер або мережа, де зберігаються дані та програми, що з'єднуються з користувачами через Інтернет. Хмарні технології дозволяють використовувати програми без установки і доступу до особистих файлів з будь-якого комп'ютера, що має доступ в Інтернет. Зручність і універсальність доступу забезпечується широкою доступністю послуг і підтримкою різного класу термінальних пристроїв (персональних комп'ютерів, мобільних телефонів, інтернет-планшетів). Тепер в будь-якій аудиторії можна організувати сучасний учбовий процес, використовуючи мобільні пристрої та безпровідну мережу. Наповнення електронного освітнього простору учбового закладу здійснюють викладачі та учні. Основні переваги, які можуть дати хмарні сервіси школі, очевидні:
 ¾ економія засобів на придбання програмного забезпечення (використання технології Office Web Apps (Office онлайн));
¾ зниження потреби в спеціалізованих приміщеннях;
¾ виконання багатьох видів учбової роботи, контролю і оцінки online;    
¾ економія дискового простору;
¾ антивірусна, безрекламна, антихакреська безпека та відкритість освітнього середовища для вчителів і для учнів.
Хмарні сервіси надають широкі можливості для створення різних навчальних ситуацій в яких учні можуть освоювати і відпрацьовувати навички необхідні в XXI столітті.
Хмарні сервіси є на даний момент повноцінним навчальним інструментом, що дозволяє навчальному закладу створити власний онлайн- простір та формувати особисте освітнє середовище учнів та вчителів максимально ефективно. Постійне використання нових засобів для навчання надає можливість не стояти на одному місці, привчає до нового стилю поведінки, легкому вирішенню будь-яких ситуацій. Таке навчання допомагає зробити сам процес навчання відритим і доступним для всіх: учнів, вчителів, батьків.

У своїй роботі я використовую такі  хмарні технології
Диск Google (англ. Google Drive) — сховище даних, яке належить компанії Google Inc., що дозволяє користувачам зберігати свої дані на серверах у хмарі і ділитися ними з іншими користувачами в Інтернеті.
Google диск забезпечує:
1. Зберігання файлів, папок, архівів, загальним об’ємом до 15 Гб.
2. Створення онлайнових текстових документів, книг Excel, презентацій, малюнків та створення форм.
3. Завантаження файлів на комп’ютер.
4. Конвертування файлів з одного формату в інший.
5. Конфіденційність та захист даних.
 Dropbox – це хмарна система зберігання інформації у вигляді папок або файлів.
Сервіс LearningApps є додатком Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типів. Це конструктор для розробки інтерактивних завдань за різними предметними дисциплінами для застосування на уроках і в позакласній роботі
У мережі Інтернет існують різноманітні спеціалізовані онлайн-сервіси для створення та розміщення презентацій: Empressr (www.empressr.com), Google Docs (docs.google.com), Prezi (www.prezi.com), Zoho Show (show.zoho.com), SlideShare (www.slideshare.net), VCASMO (www.vcasmo.com), Knoodle (www.knoodle.com) тощо. Серед наведеного переліку заслуговує на особливу увагу вчителів веб-сервіс Prezi, який є інноваційним інструментом створення презентацій, ефективним та простим помічником щодо організації та представлення навчального матеріалу. Prezi (www.prezi.com) – яскравий представник альтернативного способу створення презентацій (non-linear presentations); хмарне програмне забезпечення для створення ефективних презентацій нелінійної структури з ефектами зумування, 3D-фоном.
SlideShare на даний момент став найбільшим онлайн-сервісом презентацій, який не тільки є сховищем презентацій в Інтернеті, але й об’єднує їх авторів у спільноти.
Google Docs– це безкоштовний онлайн-офіс, який включає в себе текстовий, табличний процесор і сервіс для створення Інтернет-презентацій, а також сервіс хмарного зберігання файлів користувачів з функціями файлового обміну, що розробляється компанією « Google». Google Docs представлено наступними об’єктами: Документи, Таблиці, Презентації , Форми. Робота з Документами, Таблицями, та Презентаціями схожа з принципами роботи з програмою MS Office, об’єкту Форми аналогів в додатках MS Office не має. Однак використання Форм дуже зручне в різних галузях документообігу. За допомогою форм можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію
Youtube (http://youtube.com) – соціальний сервіс, призначений для зберігання, перегляду і обговорення цифрових відеозаписів. Сервіс дозволяє всім своїм користувачам публікувати відеофайли, ділитися своїми мітками (тегами) відеозаписів. В Youtube колекції можна виявити безліч історичних кадрів і навчальних відеозаписів. Використання мережевих відеосервісів – перспективний напрям у педагогічній практиці. Прикладами може стати використання колекції матеріалів Youtube для пояснення матеріалів лекцій і пояснень до практичних занять. Використання на уроці відео – значно полегшує розуміння навчального матеріалу учнем. Особлива цінність таких наочних засобів навчання полягає в тому, що вони дозволяють візуалізувати цілий ряд абстрактних понять і процесів, виробничих технологій і операцій. До того ж, найкраще засвоюється те, що сприймається відразу кількома органами чуття. Ця особливість впливає на те, що відеозасоби навчання дозволяють забезпечувати:
• демонстративність (надають педагогу можливість на уроці продемонструвати процес або явище в динаміці, вивчити нові види техніки і технології тощо);
• фрагментарність (надають можливість дозовано викладати навчальний матеріал, залежно від швидкості сприйняття матеріалу учнями);
• методична інваріантність (відео можна використовувати на розсуд педагога на різних етапах уроку, маючи різні методичні цілі);
• лаконічність (можливість надання більшої кількості інформації за короткий час, що значно економить час і є ефективним);
 • евристичність (таке зрозуміле подання нового матеріалу, щоб нові знання були доступними для свідомого засвоєння учнем);
• самостійність (є наочним засобом і самостійним джерелом навчальної інформації).
Для вчителя складним питанням і досі є створення завдань для контролю знань учнів. У час стрімкого розвитку ІКТ і виникнення «хмарних технологій» цю проблему можна розв’язати за допомогою освітнього сервісу WEB-test конструктора – «Майстер-тест» (http://master-test.net). [14] WEB-test конструктор «Майстер-тест»– це безкоштовний сучасний Інтернет-сервіс, який надає можливість легко створювати онлайн-тести, використовуючи сучасні Інтернет-технології. Для Інтернет-тестування на комп’ютер користувача непотрібно встановлювати ніяких додаткових програм. Також безперечним плюсом використання «Майстер-тест» є те, що на сторінках сайту немає реклами та надлишкової інформації, яка буде відволікати користувача від тестування.
Розділ онлайн-тестування пропонує вчителям 3 основні можливості:
1. Створення онлайн-тестів і тренінгів для систематизації та повторення вивченого матеріалу. Учні проходять тести без обмеження в часі, можуть «підглядати» у правильні варіанти відповідей і, таким чином, закріплювати пройдений матеріал.
2. Створення онлайн-екзаменів для контролю та оцінювання рівня знань. Вчитель задає певний проміжок часу, протягом якого учні можуть відповідати на запитання екзамену. Коли вказаний час минає, екзамен автоматично завершується. Підказки та правильні відповіді відсутні. По закінченню екзамену, учень отримує оцінку, яка формується за критеріями, що вказав учитель у налаштуваннях тесту. Вчитель у будь-який момент може переглянути, якого результату досяг кожен окремий учень.
3. Створення бланків для письмових тестів. Вчитель обирає запитання, що мають увійти до складу письмового тесту та зберігає документ у форматі .pdf. Тепер його можна роздрукувати. Якщо вказати кількість необхідних варіантів, то програма автоматично згенерує для вас копії тесту із різним порядком слідування запитань, щоб учні не списували відповіді один у одного.
 Підготовка бланків займає декілька хвилин. Основні переваги Easy Test:
 • Економія часу при підготовці тестів та екзаменаційних завдань
 • Легкість у використанні. Мінімум найнеобхідніших функцій для опанування яких вам вистачить з півгодини.
• Накопичення та систематизація екзаменаційних матеріалів, що надійно зберігатимуться в електронному вигляді.
• Розвиток навичок у роботі з новими технологіями у вчителів та учнів.
• Мотивація учнів до навчання. Вони повторюють вивчений матеріал в ігровій формі, використовуючи звичне середовище – комп’ютер та Інтернет. Слід зазначити, що форма перевірки знань через тестування потребує попередньої підготовки учнів до цієї форми контролю.
            Таким чином, наявність постійного підключення усіх комп’ютерів кабінету інформатики до мережі Інтернет та впорядковане розміщення у хмарі матеріалів, необхідних для роботи, знімає проблему забезпечення учнів підручниками, файлами і програмами та інструкціями до практичних робіт, дозволяє організувати дистанційне навчання з предмету та створює умови для своєчасної перевірки учителем виконаних школярами завдань.
        Використання хмарних технологій, спираючись на інтерес школярів до всесвітньої мережі Інтернет, забезпечує їм доступ до усіх матеріалів, необхідних для вивчення предмета як у школі, так і вдома, створює умови для їх саморозвитку й міжособистісної взаємодії учнів з учителем та учнів один з одним, залучає до використання новітніх досягнень інформаційних технологій, підвищенню інформатичної компетентності та умінню доцільно використовувати комп’ютер як засіб для отримання нових знань.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тест для 5-го класу

 Тест для 5-го класу https://onlinetestpad.com/ua/test/59736-%D1%96nformatika-5-klas-tema-2-kontrolna-robota-cifrov%D1%96-merezhev%D1%96-tek...